Zoeken
Nieuws
11 Jul 2012 21:37

Vanaf nu is Spoorpunt.nl ook in het Engels, Duits en Frans beschikbaar!

Lees meer...

06 Apr 2012 20:56

Bij wijze van proef is er een shoutbox op de homepage beschikbaar; laat gerust een berichtje achter!

Lees meer...

18 Dec 2011 18:06

Nadat onlangs een heleboel oude foto's zijn toegevoegd zijn nu ook oude video's toegevoegd!

Lees meer...
Vertalen
Translate to:
Valid XHTML 1.0 Transitional   Valide CSS

Shunter TEM2

Deze Russische rangeerlocomotief van de serie TEM 2 zit in het pakket in 4 kleurstellingen inclusief een realistisch nagebootste cabine en geluid.

In het pakket zitten ook ketelwagens in twee kleurstellingen met eveneens realistische geluiden.
De teksten op de treinen zijn (voor mij tenminste) niet echt leesbaar, daar Russisch niet een al te makkelijke taal is.
Gelukkig is de website van de auteur en de meegeleverde handleiding ook in het Engels beschikbaar :)

Voor Europese normen is het een exotisch design, maar ik vind het wel wat hebben. Ziet er in ieder geval niet uit als een stukje plastic wat het al moeilijk heeft met één containerwagen o.i.d.

De auteurs hebben veel moeite gestoken in allerlei extra optie's, zo zijn de lampen per stuk wit of rood te schakelen. Ook de opstart-procedure van de loc kan geheel handmatig uitgevoerd worden met werkende brandstofpomp, motor-torn knop enzovoorts.

Erg leuk is ook dat niet alleen het interieur allerlei animatie's bevat, maar deze animatie's ook buiten zichtbaar zijn zoals deuren en ramen die open kunnen, ruitenwissers die in of uit te schakelen zijn. Op de screenshot zie je de remmen vast

En na het lossen van de remmen kan je zien dat de remblokken niet meer tegen de wielen aan staan, en de remcilinder volledig uitgeschoven is.

De loc rijdt erg fijn, en heeft ook realistische rijeigenschappen, in tegenstelling tot enkele dure pay-ware loc's.

Zoals je op deze screenshot kan zijn had de machinist het behoorlijk warm bij het passeren van het seinhuis in Wildau want hij heeft z'n cabinedeur opengezet

Uiteraard mag een plaatje van de cabine niet ontbreken!

De loc heeft, met deze trein, een maximum snelheid van ongeveer 80 km/h

Het remmen vereist wat vaardigheid, want de bediening is iets anders dan bij de meeste RailWorks treinen, maar wel realistische; hoe en wat kun je lezen in de handleiding.

Wanneer de motor op toeren komt hoor je ook de ventilatoren bijschakelen

De trein beschikt over automatische koppelingen in tegenstelling tot de welbekende schroefkoppeling die we hier in Europa meestal op goederentreinen gebruiken. Je kan dus niet zomaar iedere wagon er aan hangen.

Vanaf dit station rijden we geduwd terug naar het bedrijf waar de ketelwagens gelost moeten worden, dankzij de uit-het-raam-hang-aanzichten is ook dit geen probleem vanuit de loc met een langere trein

De trein afgeleverd bij het bedrijf, ik vond de loc erg fijn om te rijden, en naar mijn mening de beste loc voor RailWorks die tot nu toe bestaat.

Hierna de loc geparkeerd op het bedrijfsterrein, hopelijk komen er ook nog eens Nederlandse treinen voor RailWorks die aan dit kwaliteits- en functionaliteitsniveau voldoen!

En het leukste is, deze trein is gratis en kun je hier downloaden: http://railroadsim.net/en/presentation-rrs-tem2-pack1-for-railworks
De route op de screenshots is Altenburg-Wildau en kun je op Treinpunt.nl bij de downloads vinden!